tisdag 3 juli 2012

100$ Show match vs Forsen

Forsen (The bad boy of the Swedish StarCraft2 pro gaming scene, enligt hans twitter) var en riktigt tuff motståndare. I söndags kväll (eller snarare i måndags, eftersom matchen började 02.00 svensk tid) spelade jag och Forsen en bäst av 7. Jag började första matchen med en 7-pool som misslyckades. Andra matchen tog jag (lätt) med en timingpush med speedroaches och +1. Därefter följde några förvånansvärt jämna matcher och trots att jag förlorade 1-4 känner jag mig nöjd. Målet var att ta en karta, så jag nådde i alla fall dit. Att micra mitt i natten är inte helt lätt, och 25$ är inte fyskam att få för lite riktigt bra träning!

Alltsammans var slut framåt 4 på morgonen och eftersom jag skulle iväg klockan 9 kändes det onödigt att ens förska sova. Istället satt jag uppe med Jimpo och spelade lite 2v2. Jag spelade protoss^^ Vi konstaterade att det var en väldigt enkel ras eftersom jag ofta vann poängen trots att jag är riktigt riktigt dålig som protoss. Jimpo påstod att min första 4-gate var 2 minuter sen, jag som trodde den var tänkt att komma framåt 7 minuter :D

Utan sömn bar det sedan iväg till Småland där min famil bor. När jag kom fram var det som om all stress bara rann av. De småländska skogarna äger upp Stockholm! Jag hade saknat familjen otroligt mycket och det var helt underbart att träffa dem igen. Jag älskar dem så mycket och jag får så otroligt mycket kärlek från dem alla <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar