lördag 31 oktober 2015

Lappis utegym!

Äntligen är det öppet. Som jag har väntat.


Bakgrund

Det började förra sommaren när jag och övriga styrelsemedlemmar i Lappis gym ville bygga ett utegym. Vi försökte samarbeta med Stiftelsen Stockholms Studentbostäder som har hand om alla studentbostäder i området. Det gick inge vidare så istället vände jag mig till Stockholms stad och skickade ett medborgarförslag. De nappade! Så fort jag fick reda på det tog jag kontakt med dem och ville påbörja planeringen. Eftersom jag skickade förslaget fick jag vara med i processen. Parkförvaltningen uppskattade att gymmet skulle vara klart i slutet av maj/början av juni. Men så blev det inte. Det blev istället en något frustrerande och utdragen process. Men nu är det äntligen öppet även om det inte är helt klart ;).

Utrustning

Utegymmet är inte perfekt men det är det absolut bästa som finns i Stockholm för de som gillar Calisthenics och Street Workout. Det finns inte mindre än 9 bars som är mellan 165 cm till 250 cm höga och upp till 165 cm breda. Flera är satta så att man kan hoppa mellan dem vilket öppnar upp för massa roliga tricks.

Det finns en ribbstol, och ytterligare en kommer att sättas upp inom en snar framtid (leverantörsstrul).

En låg och en hög dipsställning. Den låga med två räcken och den höga med tre.

Armhävningsstänger.

Armgångsställning.

Trädäck för de som vill yoga, stå på händer, eller något annat skoj. Se översiktsbild.









Två stockar att hoppa upp på.


En balansbom.

En rolig trappa, perfekt att gå på händer i!

För att hitta till utegymmet går man på en liten stig från baksidan av Forskarbacken 5. På kartan nedan är parkens plats markerad.














Säg till om det är något ni undrar över. Hoppas vi ses i parken, låt inte kylan stoppa er :).

~Keep Smiling~


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar